Olejowanie włosów cz. I

Witam Was bardzo serdecznie, dzisiaj chciałabym Wam bliżej przedstawić temat olejowania włosów.



Źródło obrazka:pon87.moe.hm


1. Co to jest olejowanie włosów?

Olejowanie włosów to po prostu rozprowadzanie oleju na całej ich długości łącznie ze skórą głowy, oczywiście jeśli jest taka potrzeba, ale można go nakładać również od połowy ich długości lub na same końcówki. Następnie należy założyć foliowy czepek lub plastikową torebkę i owinąć głowę ręcznikiem w celu utrzymania ciepła.

2. Jak często olejować włosy?

Włosy należy olejować nie częściej niż 1-2 razy w tygodniu, aby ich nieprzeolejować. Częste nakładanie oleju może spowodować nadmierne przetłuszczanie się włosów.

Ja staram się olejować moje włosy przynajmniej raz w tygodniu.

3. Ile oleju nakładać?

Z ilością nakładanego oleju nie należy przesadzać. Włosy powinny być delikatnie wilgotne. Olej nie może z nich ściekać czy kapać. Jeśli przedobrzymy włosy zamiast odżywione będą przetłuszczone.

Ja wylewam kilka malutkich łyżeczek oleju na miseczkę i nakładam go palcami, delikatnie rozprowadzając.

4. Jak długo trzymać olej na włosach?

Olej najlepiej trzymać na włosach od 30 minut do 3 godzin.
Niektórzy zostawiają go na całą noc, ale ta metoda nie u wszystkich się sprawdzi.

Moje włosy nie lubią być długo trzymane w cieple, więc ja nakładam olej na 30 min do 1 godz.

5. Jak i czym zmywać oleje?

Jeśli olej chcemy zmywać w standardowy sposób, to szamponu musimy użyć kilka razy.

Można też nanieść szampon na jeszcze nie zmoczone wodą olejowane włosy i wmasować go w nie. Następnie szampon spłukujemy i ponownie, ale już normalnie je myjemy.

Oleje najlepiej jest zmywać delikatnymi szamponami bez SLS.

Ja używam szamponu Babydream, ale równie dobrze u mnie do mycia włosów sprawdza się płyn do higieny intymnej Facelle intim Sensitive.

SLS-ów nie zawierają również szampony z Alterry.

Wiele osób do mycia włosów używa odżywek, którymi można również zmywać oleje.

Taka odżywka powinna posiadać delikatne środki myjące.

Przykłady takich odżywek:
- Kallos Latte
- Joanna miód i cytryna
- Isana z olejem babassu

Przykłady odżywek znalazłam w internecie, sama nigdy w ten sposób jeszcze nie myłam swoich włosów, ale może kiedyś się skuszę.

6. Pielęgnacja włosów po olejowaniu.

Po zmyciu oleju postępujemy tak jak po każdym myciu włosów, czyli np. nakładamy odżywkę czy maskę.

Jeżeli olejujecie włosy po raz pierwszy lub macie zamiar użyć nowego oleju, którego jeszcze nie stosowałyście, to ja radziłabym po pierwszym takim użyciu już nic nie nakładać na włosy, aby zobaczyć efekt jaki otrzymacie po danym oleju, ponieważ może być on odwrotny do oczekiwanego.


7. Metody olejowania włosów.



  • na sucho:
Olej nakładamy na suche, nie umyte wcześniej włosy.
  • na mokro:
Zanim nałożymy olej, moczymy wcześniej delikatnie nasze włosy, dzięki czemu będą one bardziej nawilżone.
  • na odżywkę:
Na umyte włosy aplikujemy najpierw odżywkę (najlepiej bez silikonów), a następnie olej.

Niektórzy uważają, że olej w połączeniu z odżywką działa lepiej.
  • olejowanie w misce:
Sposób wymyślony przez BlondHairCare.

Do miski nalewamy ok. 2 l ciepłej wody i dolewamy do niej trochę oleju (tak ok. 1-2 łyżki). W tej mieszance moczymy włosy, aby całe były wilgotne, a następnie nakładamy ręcznik, aby wchłonął wodę, jak już włosy będą delikatnie osuszone (woda nie będzie z nich kapać), ściągamy ręcznik i pozwalamy im wyschnąć. 
Po całkowitym wyschnięciu myjemy włosy szamponem, jak w przypadku innych metod.

Podczas opracowania korzystałam z informacji zawartych na blogach:



PS. O tym jaki olej wybrać już w następnym poście.

Jeśli znacie jakieś inne metody to piszcie w komentarzach ;)

You May Also Like

0 komentarze

Za każdy komentarz i odwiedziny dziękuję ;) Jeśli zaobserwujesz to będzie mi miło ;)
Kopiowanie i rozpowszechnianie moich zdjęć i innych elementów zawartych w Moim blogu ZABRONIONE !!