piątek, 10 lipca 2015

Olejowanie twarzy metodą OCM

Od jakiegoś czasu olejuję twarz za pomocą metody OCM, czyli Oil Cleansing Method. Jest to naturalny sposób oczyszczania twarzy, dzięki, któremu możemy zmyć makijaż.


Źródło: www.naturalneoczyszczanie.pl


Olejowanie twarzy daje nam:
- oczyszczenie skóry z nadprodukcji sebum
- regeneracje
- nawilżenie
- poprawienie się stanu skóry

JAKICH OLEJÓW UŻYĆ ? :

Do metody OCM używamy oleju bazowego i oleju rycynowego.

Oleje bazowe:

olej lniany, oliwa z oliwek, olej słonecznikowy, olej z pestek winogron, olej jojoba, olej ze słodkich migdałów, olej kokosowy i inne

W zależności od rodzaju skóry:

Skóra trądzikowa: olej z krokosza barwerskiego, odrobina oleju z drzewa herbacianego, olej tamanu.

Skóra normalna: awokado, olej ze słodkich migdałów, olej z pestek granatu.

Skóra sucha i dojrzała: olej migdałowy, olej arganowy, olej różany, olej z kiełków pszenicy, olej z pestek winogron, olej z ogórecznika, olej z awokado.

Skóra naczynkowa: olej z orzechów laskowych, olej z kocanki.


Olejowanie twarzy jest odpowiednie dla każdego rodzaju skóry, oczywiście w odpowiednich proporcjach:

Skóra sucha: 10 % oleju rycynowego + 90 % oleju bazowego
Skóra normalna: 20 % oleju rycynowego + 80 % oleju bazowego
Skóra tłusta: 30 % oleju rycynowego + 70 % oleju bazowego


SPOSÓB STOSOWANIA:


  • Oleje mieszamy, rozgrzewamy w dłoniach i nakładamy na nieoczyszczoną twarz.


  • Skórę delikatnie masujemy, na początek krótko, aby sprawdzić jak będzie się zachowywać, ponieważ skóra może nie polubić się z masażem.

Możemy wykonać również taki masaż azjatycki:




  • Następnie rozgrzewamy twarz, możemy to zrobić na dwa sposoby:

1. Ściereczkę muślinową lub ściereczkę z mikrofibry zamaczamy w gorącej wodzie i nakładamy na twarz, delikatnie, aby się nie poparzyć.

2. Pochylamy twarz na kilka minut nad naczyniem z gorącą wodą i nakrywamy głowę ręcznikiem robiąc tzw. parówkę.


  • I zmywamy olej delikatnie z twarzy.


  • Cały proces powtarzamy dwa - trzy razy.


  • Na koniec, aby zamknąć pory, nakładając na twarz ściereczkę zmoczoną  w zimnej wodzie.

Skóra będzie nawilżona i nie musimy nakładać już na nią kremu.


Podczas stosowania tej metody, skóra może odpowiedzieć wysypem pryszczy, ale takie objawy są normalne i nie należy się poddawać, ponieważ po pewnym czasie wszystko się unormuje a skóra będzie gładka.


Czy znacie tą metodę?

18 komentarzy:

  1. Znam ta metodę i czasem praktykuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele słyszałam o tej metodzie ale nie stosowałam jej. Chętnie wypróbuję :)

    Bardzo proszę o poklikanie w linki u mnie w poście,bardzo mi na tym zależy. Jeżeli poklikasz napisz,a ja się odwdzięczę.Jak chcesz weź udział w konkursie :)

    http://martynencjatestuje.blogspot.com/2015/07/paczka-od-dresslink-stylizacje.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Metodę znam, ale nie stosuję. Kocham oleje i używam ich na noc zamiast kremu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czasem lubię nałożyć na twarz olej zamiast kremu, ostatnio przez jakiś czas używałam oliwki dla dzieci Hipp ;)

      Usuń
  4. O nie, chyba jestem zbyt leniwa. :) Chociaż oleje bardzo lubię, ale pozostanę przy normalnym zmywaniu żelem i wodą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla takich efektów warto poświęcić trochę czasu ;)

      Usuń
  5. Znam metodę, ale nie praktykuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. O muszę wypróbować :)
    Klikniesz w kliki w nowym poście będę wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. ja powinnam olejować twarz, ale jeszcze tego nie robiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasami oczyszczam twarz olejami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się dopiero zbieram do tej metody :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow bardzo fajne, ja ostatnio używam galaretki z firmy Forever Living Products.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post, a w nim wielki przegląd magazynów.
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG
    Fashion Projects

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja się zbieram do tej metody i się zebrać nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja miałam dwa podejscia i po obu mi gule wyskakiwały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam, jest to normalne i oznacza to, że metoda działa ;)

      Usuń
  14. Dużo słyszałam o tej metodzie, ale nie praktykuje :P

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz i odwiedziny dziękuję ;) Jeśli zaobserwujesz to będzie mi miło ;)
Kopiowanie i rozpowszechnianie moich zdjęć i innych elementów zawartych w Moim blogu ZABRONIONE !!